Welcome

راهیانه، همان راهی در رایانه است

سه‌شنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۱

امام‌زاده چوپانان (4)

 

ادامه‌ی بحث امام‌زاده
کامنت‌های خوانندگان:

بی‌نام
همشهريان عزيز و محترم سلام ضمن ارزوی توفيقات همگی بايد بدور از هر گونه تعصبات نا به جاونابخردانه از مراتب روشنگری جناب اقای مستقيمی تقدير و تشکر نمايم زيرا اولا سخن و نقل قول کسانيکه به صحنه های تاريخی نزديکترند مستند تر و واقع گرايانه تر است لذا مطالب نقل قول شده از جناب مرحوم شیخ مستقيمی توسط فرزند فرزانه ايشان جای ترديد نيست ثانيا کسانيکه منکر واقعيت هستند بهتر است تاريخ و نوشتهای مستند وگواه بر وجود بنيان امام زاده در اين مکان را ارائه نمايند لذا به کليه عزيزانی که با زبان تهديد وهتاکی بخواهند تاريخ و خرافات را تحريف نمايند توصيه ميشود از منطق عقل به جای اينگونه عبارات ناسزا بهره گيرند

 عبدالرحیم نظریان
همان تور که گفتی شما فرزند شیخ شل هستی و از زمانی که من به خاطر می آورم پدر شما با عصا تا لب جوی آب می توانست بیاید و تمام عمرش هم تا پای کوه و امامزاده نرفته و عقل و شعور انسان گواهی می دهد که آتش چپق که در خود چپق است از مسافت دور هم دیده نمی شود و پدر شما از کجا آگاهی داشتند که نور آتش چپق است و اگر چنین بود آن زمان پدر من را آگاه می کردند که این نور چپق است و پدر من ساخت امامزاده را شروع کرد و تمام اهالی چوپانان در ساخت آن کمک کردند و پس شما لازم نیست پس از سالها برای مردم چوپانان چنین مهملاتی بنوسید.آنهایی که عقیده دارند به این سخنان توجهی ندارند و آنهایی هم که عقیده ندارند از قبل نداشتند. از طرف فرزند مرحوم حاج محمد حسین نظریان.

 امیر
جناب آقای مستقیمی ، راهی عزیز ، تاریخچه امامزاده را از شیخ که خدایش بیامرزد پرسیدی ؟ که پدرت بود ، چرا از استاد محمد حسین که خدایش رحمت کند نپرسیدی که مدعی بود ؟ولی من پرسیدم که پدر بزرگم بود. ( لطفا بقیه مطالب را در سایت امامزاده مطالعه فرمایید) www.aghajalaledin.blogfa.com 
آدرس اینترنتی 


بی‌نام
منفقط اين را از چوپانان ميدانم كه هم حسينيه اش زمين غصبي و به زور گرفته شده است و امام زاده ان هم كه هيچ پايه و اساس وبنيادي ندارد

يك جوان 18 ساله
من كه در ان زمان نبودم كه نور چپق ببينم.و من خودم با تمام خرافات مخالفم. اما اما ، يادم هست در كودكي روي تخت ننم خوابيده بودم شب تابستاني نگاهم به اسمان بود نوري سبز ديدم و به ننم گفتم كه نوري سبز ديدم او سريع من را در اغوش كشيد و گفت سوره قل هو الله را بخون تو نور اقا را ديدي.

 سلطان
من هم مطلب اقای مستقیمی و هم مطلب اقای امیر را خواندم و دیدم که هر دو یک حرف را زده اند هر دو گفته اند که این امامزاده از قبل نبوده و در یک زمانی استاد محمد حسین انرا ساخته است ایا شما غیر از این چیزی برداشت کردید

 جان نثاری از دیار کویر
جناب اقای محمد مستقیمی فرزند شیخ شل تا زمانی که ما یاد داریم نه اربابان چوپانان ونه فرزندان انها هیچکدام درمسجد برای نماز جماعت شرکت نمیکردند که زمین ان غصبی نبود واقایی که ادعا میکنید زمین حسینیه غصبی است این زمین توسط بنیاد مسکن برای این امر درنظر گرفته شده واگه هم مشکلی داشته باشه خود مسئولان جوابگو هستن نه مردم و ساختمان ان هم توسط قشرهای زحمتکش چوپانان وفرزندان انها باهمت وتلاش خود وسایر مردم بنا شده وبه اینجا رسیده وبه جناب راهی توصیه میکنم این مطالبی که درمورد امامزاده نوشتی هرچه زودتر پاک کنی تا یه درد بی درمون نگرفتی وهمه مردم چوپانان وخصوصا بزرگان وریش سفیدان ان معجزه امامزاده رو دیدن وبهمین امامزاده ی بقول شما بی نام ونشان اعتقاد ویقین دارن نام چوپانان هم بوسیله کرامات همین امامزاده سربلند است.

 بی‌نام
اقاي عبدالرحيم نظريان ايا شما بيوگرافي خود و پدرتان را كامل ميگوييدكه چكار ميكرديد و چقدر سواد داريد و پدرتان كه بوده است واما در مورد استاد ارجمند جناب مستقيمي بايد عرض كنم كه ايشان داراي مدرك فوق ليسانس ادبيات از دانشگاه اصفهان هستند و مولف چندين كتاب و اثر هستند وپدر ايشان هم كه از اربابان بزرگ وبنام چوپانان هستند كه شخصيت بزرگ و سواد اين مرد بزگ بر هيچ كس پوشيده نيست حالا شما چه؟


عبدالرحیم نظریان
آقای بی نام و نشان که فکر می کنید سواد عقل و شعور می آورد اگر مدرک و اطلاعات تحصیلی من را نیاز دارید من مهندس پرواز هستم و مدرکم برای به قبول رساندن نظرات پوچ و واهی و تحمیل به مردم استفاده نکرده ام و به اعتقادات مردم شریف چوپانان و هر کسی احترام می گذارم و اجازه توهین نمی دهم و آقای محمد مستقیمی از دوستان قدیمی و همبازی های دوران کودکی من می باشد و همیشه هم به او احترام می گذاشتم و انتظار نداشتم بدون مشورت با مردم چوپانان و مخصوصا بزرگان و ریش سفیدان چنین مطالبی را در سایت قرار دهد و احتیاجی به توضیحات شما در باره آقای مستقیمی هم نبود و اگر سواد پدر من مهم است کمتر از سواد پدر آقای مستقیمی هم نبوده است و می توانید در باره ی پدر من از بزرگان و ریش سفیدان چوپانان بپرسید چون من بگویم تعریف از خود می باشد. و بهتر بود شهامت معرفی خود را داشتید ؟!


بی‌نام
آقای مستقمی چرا بی نام و نشان پوز مدارک تحصیلی و نویسنده بودن خود را می‌دهید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  
بی‌نام
عموجان لطفا بی خیال مطلب امامزاده شوید و مطلب را بایگانی کنید. بر فرض کسی هم اونجا مدفون نباشد در جایی خوانده ام که اگر کسی قبر امام یا امامزاده ای را به صورت قبرنما در اورد وانجا را زیارت کندهمانندکسی است که قبر واقعی ان امام یا امامزاده را زیارت کرده باشد.
  
کمال
آقای مستقیمی 40 سال این مطلب را توی دلت نگه داشتی ، میمردی 40 سال دیگه هم نگه می داشتی ؟ آدم ها دارن به همدیگه توهین می کنند و این چیزی نیست که تو دلت بخواهد . سفره امامزاده را جمع کن ، خیلی هم اگه تنت می خاره نظر ها را فیلتر کن.

بی‌نام
اقای کمال عقیده ورای هرکس محترمه اقای مستقیمی هم موضوعی را که از گذشتگان شنیده اند بازگو کرده اند شاید خود من هم مخالف این مطلب باشم اما دلیل نمی شود به اقای مستقیمی توهین کنم ایمیلش هست می توانم باش صحبت کنم یا به صورت محترمانه ازش خواهش کنم که موضوع را بایگانی کنه واقای مستقیمی هم فردی تحصیل کرده هستند حتما اگر نظرات به صورت محترمانه به ایشان منتقل شود حتما ترتیب اثر می دهند.
  
50ساله بچه چوپنون
سلام بر كليه دوستان:اگر جمع بندي كنيم نظرات را متوجه خواهيم شد اين امامزاده براساس خواب ورويا واعتقادات بنا شده و از قديم هم ما همين را شنيديم از بزرگان كه شخصي خوابي ديده(حاج مدحسين خدابيامرز) كه محل منظور را بنايي بسازد و هزينه اين عمل در زير لوهردي است كه كنار امامزاده هست.نظر همه سالمندان هم همين بود.يه زماني يك سپاهي دانش روي همان سنگ نشسته بود كه من بهش گفتم قضيه را.حالا چرا خون خودتونو كثيف مي كنيد و گريه مي كنيد بر مزاري كه توش خاليه.اگه از وارثان امامان بود پس كو شجره نامه اش؟ حالا هم كه مردم اعتقاد پيدا كردند ديگه اين حرفها معني نداره فقط كدورت و كدورت حاصل اونه.خواهش ميكنم اين بحث را تمام كنيد رحمت بر امواتتان .بروح امواتتان تمام كنيد.بر محمد وال محمد صلوات.

 محمد علي .ف
سلام بر همه دوستان و همشهريان گل.من هم با نظر 50ساله بچه چوپنون موافقم.

یه دوست
خدا تو را لعنت کند که چنین فتنه ای عظیم به پا کردی.

 s a r a 
salaam aghaye mostaghimi dorood bar shomaa be khatere inke az tohin baki nadari ! chera bazi be jaye esbate harfeshan tohin mikonand! ya az haghighat farar! tarikh por ast az in mardome avame { be khatere adab chizi nemigam ke kasi narahat beshe} vali vaghean tafakore enteghadi ra sai konim ma mardome choopanan yad begirim!

 {{ آسمان }}
تمام عقب ماندگی های ما انسان ها به خاطره جهل ما است! یکی از منابعِ شناخت اسلام عقل انسان است، ما نگران حرف هایِ انسان هایی که عقلشان پرورده نشده است نیستیم! انسان برای پیشرفت جامعه ای که در آن زندگی می کند ، چاره ای جز پرورش عقل ، داشتن تفکر انتقادی و برخورد کردن با مسائل از روی منطق ندارد . انسان هایی که رفتاری غیر عقلایی و غیر منطقی دارند ، همیشه از رفتارشان در طولِ تاریخ سو استفاده شده است و چاره ای از سکون ورکود نخواهند داشت و تمام بدبختی ما همین است. در یک جامعه ی پویا و زنده و شاداب ، انتفاد سازنده ، احترام به هم نوع و محبت ، همکاری ، همدلی ، صمیمیت وجود دارد . سعی کنیم با رفتارمان به دنبالِ چنین جامعه ای باشیم (( با کمی تفکر))

 س ر و ش
من حاضرم برای روشن شدن حقیقت بمیرم! حقیقت جویی جزیی از تعریف انسان و انسانیت است!

 فاطی
من نمی دونم امامزاده چی کار کرده که می خواین ردش کنین؟!

 س ر و ش
گناه داره آدم توی جامعه ی خودش شبهاتی را مطرح کنه که مردم توش بمونن! و بعضی با تعمیم( خدایی نکرده ) این شبهات را به مسائل دیگه بسط بدن!

 س ر و ش
گناه داره آدم توی جامعه ی خودش شبهاتی را مطرح کنه که مردم توش بمونن! و بعضی با تعمیم( خدایی نکرده ) این شبهات را به مسائل دیگه بسط بدن!

 دنباله در پست بعدی

هیچ نظری موجود نیست: